這首歌本來就一直是我最喜歡的。

有了寶寶以後,這首歌更表達了我的想法。

 

What A Wonderful World --Louis Armstrong

 

I see trees of green, red roses too.

I see them bloom for me and you.

And I think to myself, what a wonderful world.

 

I see skies of blue and clouds of white.

The bright blessed day, the dark sacred night.

And I think to myself, what a wonderful world.

 

The colors of the rainbow, so pretty in the sky.

Are also on the faces of people going by.

I see friends shakin' hands, sayin' "How do you do?"

They're really saying "I love you."

 

 I hear babies cryin', I watch them grow.

 They'll learn much more than I'll ever know.

 And I think to myself, what a wonderful world.

 Yes, I think to myself, what a wonderful world.

 

小孩真的很麻煩,生出來就會黏著自己,長大後又不常回家,多說幾句就會生氣,我知道對我媽來說我就是個麻煩的孩子,而且脾氣很壞又任性,媽媽生我的時候很年輕才19歲,連我到這個年紀都不敢說我準備好要當媽了,我覺得我媽真的很有勇氣,為了要生我,還被外婆呼巴掌,說我媽讓他丟臉;爺爺家當然也相對的看不起我媽,而且一直對我媽很不好,懷孕還要煮東西給全家吃,我媽都忍耐下來了,換成是我,早就翻臉了吧~因為我媽在單親家庭長大,所以他的願望是給孩子完整的家,不管中間發生過多少事,媽媽總覺得只要孩子好就沒關係,有時候我會想,如果我媽在我小時後跑掉了,不知道我和妹妹現在會是怎麼樣。

 

希望我也可以和我媽一樣是一個很有耐心又有智慧的母親,不過應該很難,哈~不過我會努力成為一個開明的媽咪~

arrow
arrow
    全站熱搜

    pondering13 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()